Z výběrového řízení nakonec vzešel stroj Felt Squealer. Kolo designem připomíná chopper, má celohliníkový rám 6061, takže váhou je na obvyklých hodnotách horských kol. V originále bylo kolo vybavené zadním nábojem nexus s 3 rychlostní převodovkou a protišlapnou brzdou (torpédo). Vpředu je bubnová brzda s ne příliš velkým brzdným účinkem, ale dostatečným. No a nespornou výhodou je krásné velké sedlo, na kterém netrénovaný jezdec neutrpí obvyklá zranění.

Přestavba probíhala na etapy: 

  1.  Fáze přepletení zadního ráfku. Protože se jedná o masivní ráfky, dráty vyrobila na zakázku cyklistům známá „Šroubárna Marek“.

  2.  V této fázi došlo ke kompletnímu odstrojení rámu. Rám šel na úpravu zadní vidlice – protože brzda byla řešena torpédem, bylo nutné nechat dovařit navářku na kotoučovou brzdu. Tuto úpravu provedl renomovaný výrobce rámů "Cyklo Bareš", který již desetiletí staví rámy na zakázku. 

  3.  Elektrifikace kola a sestavení zpět. Tato fáze proběhla ve skromně vybavené dílničce s jedním svěrákem. Bylo potřeba vyrobit rozpěru do rámu pro uchycení baterie a skříňky pro regulátor, kabeláž apod. Tato rozpěra je hliníkový obdélníkový profil na koncích vypilovaný do potřebného tvaru. Přichycení je pomocí montážního ocelového pásku (na způsob „merkuru“). Obě tyto části vyšli materiálově velmi levně a dají se koupit v běžném hobby marketu. Po té již stačilo dle návodu zapojit sadu EVBIKE. Přichytit kabeláž a hurá na první testovací jízdu. Ještě jedna informace, skříňka pro regulátor a rezervu kabeláže a další prvky nahrazuje obvyklou brašničku, do které se tyto součásti dávají. Tato hliníková, eloxovaná krabice je ze starého porouchaného měniče. 

chopperchopper 1

Díky výkonnému motoru není potřeba převodovka. Je zde náhon s přímým pohonem pomocí velké rozety. Do kopců tedy nebude žádný problém. Maximální rychlost do 30 km/h. Do 25 km/h s přípomocí. Senzor šlapání je umístěn na levé straně (obvykle se montuje na pravou, mezi rám a převodník). Montáž na levou stranu byla zvolena z důvodu jednoduchosti a nemuselo se rozebírat středové složení. 

motor

Detail navařeného třmenu pro kotoučovou brzdu. Pro eliminaci kroutícího momentu byla použita protikluzná ráčna vlastní výroby z nerezového materiálu. Na fotogtrafii, ještě provizorně uchycena delším šroubem. Pro její uchycení k rámu, bylo využito originální navářky pro torpédo. rozpěra

tail rozpěry a jejího uchycení. Tato rozpěra byla vyrobena za pár korun z dílů, které je možné zakoupit v hobby marketu. Eloxovaná skříňka na elektroniku pochází z rozbitého měniče napětí. Pedálový asistent je netypicky na levé straně z důvodu jednoduchosti instalace. ovládání

Ovládací prvky na řídítkách, brzdové páky, LCD displej a akcelerátor. Všechny tyto prvky nově využívají jeden centrální kabel. Není nutné po rámu vést pro každý ovladač zvláštní kabel. Světlo je originál dodáváno s kolem. V originále obsahovalo žárovky, ty byly nahrazeny za LED diody. Světlo prozatím není napájeno z trakční baterie, má vlastní 2x AA baterii. Akumulátor lze snadno vyjmout z uzamykatelného držáku. Konektor je vodotěsně uzavřen v zadní části. akumulátor